Förlovningsringar

Tar ett förslag som jag fick, först tyckte jag det var konstigt att karro skrev detta. Men sen funderade jag på det och insåg att OJ vad det är överskattat!
Det jag försöker säga är att som jag har fattat det är ju förlovningsringar något man ger varandra när man har bestämt sig för att man ska gifta sig? och om man har bestämt sig för det så måste ens partner inse att man älskar den! eller?
nej men då ska man köpa en dyr ring för att visa att man har förlovat sig! och vad jag har hört så bör en förlovningsring kosta 3 månadslöner. Dock vet jag inte om det bara är något man säger i filmer och serier.
men om den nu ska göra det så kommer jag att sluta på mitt jobb och köpa en plast ring för 10 kronor!
för som jag sa att om ens partner inte inser att man älskar den när man bestämt att man ska gifta sig utan att man måste köpa en PISS dyr ring också! det är ju bara idiotiskt! visst om man köper en när man gifter sig fast nejdå utan då ska man köpa EN TILL! ja vem som än kom på den här idéen måste vart rik och inte älskat sin fru utan ville mer visa att "hon är min så håll er borta!" fast jag vet inte det är ju bara jag som tycker. tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Olof

Asså jag kanske bara ska hålla käft om din blogg men jag håller med igen. Såna materiella kärleksförklaringar suger kuk, eller, kanske inte i sig, men att ringar och liknande har blivit en så stor viktig grej. Det är sjukt oäkta.

2010-02-18 @ 22:48:42
Postat av: DAvid The Man

ja precis, nu känns det som att 16 åringar använder det för att visa hur mycket som gillar varann och det är inte det dom ens är till för.

2010-02-18 @ 23:08:33
Postat av: Emelie

Jag vet inte om ni kommer ihåg det men när man var liten och köpte halsband? Jag menar sådana man var två personer på och fick ett halvt hjärta var som det stod best friends på! Det känns lite som det är det fast vuxenvarianten! =P

2010-02-18 @ 23:32:42
Postat av: DAvid The Man

ja men du köpte aldrig två halsband utan man köpte oftast ett. och det är ju vigselringen enligt mig..

2010-02-18 @ 23:35:49
Postat av: :)

jag tror det är mer att man vill visa sin kärlek för någon. visst världen har blivit jävligt matrialiserad och det är skit! men nu är det ju som det är .. pröva ge en ful liten jävla donkan leksak till din fru som förlovnings ring? du skulle nog bli ganska dumpad :)och jul klappar är ju samma sak! man kan köpa billiga saker men man köper dyrare för att visa att man bryr sig mer?

2010-02-20 @ 13:00:45
Postat av: Anonym

jag tror det är mer att man vill visa sin kärlek för någon. visst världen har blivit jävligt matrialiserad och det är skit! men nu är det ju som det är .. pröva ge en ful liten jävla donkan leksak till din fru som förlovnings ring? du skulle nog bli ganska dumpad :)och jul klappar är ju samma sak! man kan köpa billiga saker men man köper dyrare för att visa att man bryr sig mer?

2010-02-20 @ 13:01:03
Postat av: DAvid The Man

Jo men det är ju precis det jag menar!

om du ger din fru en plastring för tio kronor och hon dumpar dig, då älskar hon dig inte påriktigt utan tänker bara på matriella ting. visst klart det är roligare att få en fin fin diamant ring och klart hon blir gladare! men om man blir dumpad på grund av att man ger henne en 10 kronors ring istället för en 10000 kronors ring så älskar hon dig inte.

2010-02-20 @ 14:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0