iPhone

ÄNNU ett inlägg jag kommer få skit för! men kanske inte lika mycket som star wars.
MEN jag ska säga redan nu att igentligen gillar jag iPhone men den är överskattad.
Alltså visst den är cool men den kostar förfan mellan 7 och 8 tusen spänn! du kan få en bra bärbar dator för det priset! och varför betalar man så mycket jo för man kan ju ladda ner "apps" eller applications som det står för.
men dom kostar ju ? visserligen inte alla men dom som är nice! och då kostar det ju ännu mer?
så jag menar du kan köpa en dator och ladda ner nästan allt till den istället, visst du kan ju inte ringa från en dator men du kan ju använda skype och du kan ju inte ha alla spel men om man köper en mobil för spelen så kan du likagärna köpa typ ett DS eller PSP så du skulle kunna köpa en dator OCH en DS för samma pris som en iPhone så jag vet inte om det är värt det alltså... men det var allt för mig! tack och hej!

Kommentarer
Postat av: random

Dock så kan man ju inte ha en dator i fickan och dom är mycket osmidigare eftersom du måste du ju köpa ett mobilt bredband som även kostar, och man behöver ju inte köpa den dyraste iPhonen, dom med mindre minneskapacitet kostar ju bara runt 5000kr

Dock skulle jag aldrig köpa en själv då jag anser att man kan köpa en billigare mobil för dom pengarna och att jag inte behöver ha en mobil med massa random apps som en gitarr och dylikt.

2010-02-12 @ 00:49:19
Postat av: DAvid The Man

Sant. men det är inte säkert att du har gratis internet till din iphone heller och du kan fortfarande få en dator billigaren 5000.

2010-02-12 @ 00:55:13
Postat av: Evelina

Varför köpa en iPhone när man kan köpa en Nokia N97?!?!

2010-02-12 @ 11:20:42
Postat av: random

Nej fast du behöver ju inget internet för att kunna ringa från din iPhone osv, som du behöver till datorn om du ska använda den som en telefon.

2010-02-13 @ 13:02:55
Postat av: DAvid The Man

men! då kan man ju köpa en dator och en billig telefon som du kan ringa ifrån så att du slipper abonemanget!

2010-02-13 @ 20:35:06
Postat av: Karoleinen

haha, Eve, vad skulle en sån kosta, 5 kr? ^^

2010-02-17 @ 23:41:37
URL: http://attvarafargglad.blogg.se/
Postat av: Philip

Min fråga är så här. Dina argument känns lite luddiga. Vad är det som är ditt huvud argument? Jag förstår tanken men för det första kostar ju en iphone allt från 4000kr till 7000kr vilket är en stor intervall... Den innehåller även mer än bara spel. Är det spelandet du argumenterar för? Många av dom bästa appsen är helt gratis. Hela grejen är ju att det är en "minidator" som du kan bära med dig i fickan och som ger dig tillgång till mail m.m. rakt i fickan. Det är svårt att bära med sig en EEE pc i fickan även fast den är smidig. En dator har inte häller gps eller inbyggd 3g teknik som gör att du kan surfa vart som helst m.m.

Men smaken är som baken. Klart att den inte är bäst på allt men helt ärligt... Du kan ju inte jemföra en mobil med en laptop då det är två helt olika saker med olika syften.



//Mvh Philip

2010-02-19 @ 14:32:10
URL: http://www.mustaschlife.se
Postat av: DAvid The Man

haha nej jag förstår din poäng och jag vet att det finns många gratis apps. det jag försöker säga egentligen är ju inte att en iPhone är dålig utan att den är överskattad! men dina argument är helt korrekta också det måste jag hålla med om, jag gillar iPhone skulle vilja ha en. men jag tycker ändå att den är överskattad!

2010-02-19 @ 19:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0